TORS, 19 MAJ 2022 16:35 GMT+0

Valberedningens förslag till styrelse i Flowscape Technology AB

För att stötta Flowscapes aggressiva expansionsplan föreslår valberedningen att Henrik Tjernberg sitter kvar som ordförande, Per Adolfsson, Christian Söderlind och Viktor Heide väljs in som nya styrelseledamöter samt Peter Reigo sitter kvar i styrelsen. Valberedningen föreslår vidare samma arvodesnivåer som innevarande år samt att Henrik Boman fortsätter som revisor.

Valberedningen föreslår att Henrik Tjernberg utses att leda årsstämman för Flowscape Technology AB.

I enlighet med tidigare principer, inom Flowscape Technology AB, så skall valberedningen bestå av styrelseordförande, Henrik Tjernberg, samt två representanter från bolagets större ägare. Efter kontakter med de större ägarna valdes Peter Reigo (representerar Reigo Invest AB) och Christian Kock in i valberedningen. Detta är en avvikelse från Bolagsstyrningskoden, som föreskriver att styrelsen endast får ha en representant i valberedningen. Dock är bolagsstyrningskoden inte tillämpbar för Flowscape Technology AB, eftersom bolaget är noterat på Spotlight Stock Market.

Valberedningen föreslår en ersättning till styrelsen på 120.000 SEK för styrelseordförande och 60.000 SEK för övriga styrelsemedlemmar, som inte är anställda i bolaget. Detta är på samma nivå som innevarande år. Till detta tillkommer teckningsoptioner enligt separat beslut på årsstämman.

Till styrelse föreslås följande medlemmar:

1. Henrik Tjernberg (ordförande)
  2. Per Adolfsson
  3. Christian Söderlind
  4. Viktor Heide
  5. Peter Reigo

Nedan presenteras de nya deltagarna. För presentation av de befintliga styrelseledamöterna hänvisas till https://flowscapesolutions.com/investor-relationships/corporate-governance.

Per Adolfsson (https://www.linkedin.com/in/per-adolfsson-9647a3/) har en gedigen bakgrund bland annat som Sverigechef på Microsoft och VD för Softronic. I båda dessa roller var han med och skapade moderna aktivitetsbaserade kontor med IT-löningar för att kunna arbeta var man än är. Per har också många års erfarenhet av att leda säljorganisationer, som säljer IT-lösningar både direkt till slutkund och via partners.

Christian Söderlind (https://www.linkedin.com/in/christiansoderlind/) grundare 2014 SaaS-bolaget Inkopio, som är den ledande oberoende teknikleverantören av programvara för Vendor Management System i Sverige. Systemet används för närvarande i 8 länder med 200+ aktiva leverantörer och 3000+ kundpersoner. Christian har också en lång erfarenhet av aktiemarknaden och som investerare.

Viktor Heide (https://www.linkedin.com/in/viktor-heide/) är grundare och COO på Contractbook, ett framgångsrikt Danskt SaaS-bolag med en kontraktsautomatiseringsplattform, som tillåter små och medelstora företag att hantera sina kontrakt, automatisera sina arbetsflöden och centralisera juridiska processer. Under de sex åren, sedan bolaget grundades, har de samlat in över 43 miljoner dollar från investerare som Tiger Global Management och Bessemer Venture Partners samt anställt 150 personer.

Valberedningen föreslår också att fortsätta med Henrik Boman, från PWC, som revisor.

Kort om Flowscape Technology AB

Flowscape är ett Prop-Tech-bolag med en världsledande lösning för social distansering på kontoret, optimering av kontorsytor och en effektivare arbetsdag. Lösningen använder de senaste IoT-sensorerna och inomhuspositionerings-teknologin för att skapa en toppmodern SaaS-lösning för smarta kontor. Huvudfunktionen, Flowmap, ger företag en överblick av kontoret och möjliggör att man snabbt hittar rum, skrivbord, kontorsutrustning och kollegor samt analys av ytornas nyttjande. Flowscape har även ett kommunikationsverktyg för effektiv områdesspecifik kommunikation till personer i byggnaden eller personer inom ett område i händelse av en kris. Flowscape har kontor i Stockholm (huvudkontor), Sofia, San Fransisco och London.

För mer information, besök www.flowscapesolutions.com