ONS, 17 MAJ 2017 14:28 GMT+0

Valberedningens förslag

Valberedningens förslag till årsstämman, torsdagen den 18 maj 2017, i Crowdsoft Technolgy AB

Årsstämman 2016 beslutade att utse följande personer som medlemmar i valberedningen:

Fredric Forsman (ordförande)
Mats Dahlin
Bo Lindén

Antal styrelseledamöter och revisor

Valberedningen föreslår att styrelsen skall bestå av fyra (4) styrelseledamöter, utan styrelsesuppleanter. Vidare föreslås att Bolaget skall ha ett revisionsbolag som revisor, utan revisorssuppleant.

Arvoden

Valberedningen föreslår att styrelsearvode för kommande räkenskapsår skall utgå med 100 000 kr till styrelsens ordförande och med 50 000 kr till övriga ledamöter. Under förutsättning att styrelsen väljs i enlighet med styrelsens förslag kommer det totala styrelsearvodet för kommande räkenskapsår att uppgå till 250 000 kr. Det föreslås vidare att arvode till revisorerna skall utgå enligt godkänd räkning.

Val av styrelse och revisor

Valberedningen föreslår att Henrik Tjernberg omväljs till ordförande samt att Lena Torlegård och Lennart Gillberg väljs om som ordinarie ledamöter. Vidare föreslår valberedningen att Sverker Littorin väljs in som ny ordinarie ledamot. Föreslås vidare att nuvarande revisor, revisionsbolaget Örlings PricewaterhouseCoopers AB, omväljs.

Motivering för styrelseval

Crowdsoft Technology AB är ett kunskapsbaserat produktföretag med en egenutvecklad plattform för att, samla in, styra, sortera och samarbeta kring stora inflöden av information från privatpersoner, medarbetare och andra intressenter. Valberedningens bedömning är att bolagets styrelse ska representera en bredd i kompetens och erfarenhet från utveckling av produktföretag, IT, kommunikation, försäljning, distribution och marknadsföring.

Beslut om procedur för att utse ledamöter av valberedning

Valberedningen föreslår att årsstämman 2017 utser valberedningens ledamöter enligt väsentligen samma procedur som användes på årsstämman 2016.

Stockholm i maj 2017
Valberedningen för Crowdsoft Technology

Crowdsoft

Fredric Forsman, valberedningens ordförande

Email: fredric.forsman@vmsplay.com

Kort om Crowdsoft Technology AB

Crowdsoft levererar en helt ny typ av kommunikationssystem för operativt trygghets- och säkerhetsarbete som möjliggör stora vinster för en rad olika typer av företag och organisationer. Systemen är utformade med användarvänliga applikationer för smartphones och en central serverlösning för koordinering av stora informationsflöden. Affärsmodellen bygger på abonnemang, vilket innebär små initiala investeringar för kunder och återkommande intäkter för Crowdsoft. Aktien är listad på AktieTorget med kortnamn CROWD.