ONS, 31 AUG. 2022 12:09 GMT+0

Flowscapes kunder i USA utökar

Ännu en befintlig kund väljer att utöka sin Flowscape-installation. Denna gång är det en stor arkitektbyrå i USA som väljer att lägga till rumsbokning och smarta arbetsplats sensorer till sin lösning för det nya hybrida arbetssättet. Totala ordervärdet första året är 66,600 USD (710,000 SEK) och därefter 21,500 USD (230,000 SEK) årligen återkommande.

”Vi upplever att vi har väldigt bra flyt med kunderna i Nordamerika. Installationerna för hybrida arbetsplatser och kontor löper på bra och kunderna blir väldigt nöjda med Flowscapes smarta kontorslösning. Vi utvecklar även våra olika lösningar och produkter för det hybrida arbetssättet tillsammans med kunderna och strategiska partners. Denna kund började använda vår lösning i juni och väljer nu att utöka med Flowscape till fler av sina kontor. Ett tydligt bevis för oss att produkten och vårt sätt att arbeta nära kunderna fungerar mycket bra här i Nordamerika.” säger Magnus Arildsson, ansvarig Nordamerika, Flowscape

Läs mer på vår hemsida.

Kunden är en större arkitektbyrå med flera kontor spridda över USA. De har idag Flowscapes arbetsplatsbokningslösning med kiosk skärmar samt appar för mobiltelefoner, läsplattor och laptops installerad på 13 av kontoren. Nu väljer de att utöka lösningen med rumspaneler, rumsbokningslösning samt Flowscapes smarta USB-sensorer för arbetsplatserna.

Dokument och länkar:

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Peter Reigo, VD Flowscape Technology

Tel: +46 70 942 46 87

Email: peter.reigo@flowscapesolutions.com

Kort om Flowscape Technology AB

Flowscape är ett Prop-Tech-bolag med en världsledande lösning för social distansering på kontoret, optimering av kontorsytor och en effektivare arbetsdag. Lösningen använder de senaste IoT-sensorerna och inomhuspositionerings-teknologin för att skapa en toppmodern SaaS-lösning för smarta kontor. Huvudfunktionen, Flowmap, ger företag en överblick av kontoret och möjliggör att man snabbt hittar rum, skrivbord, kontorsutrustning och kollegor samt analys av ytornas nyttjande. Flowscape har även ett kommunikationsverktyg för effektiv områdesspecifik kommunikation till personer i byggnaden eller personer inom ett område i händelse av en kris. Flowscape har kontor i Stockholm (huvudkontor), Sofia, San Fransisco och London.

För mer information, besök www.flowscapesolutions.com