MÅN, 13 JUNI 2022 12:10 GMT+0

Avstämningsdag för sammanläggning av aktier i Flowscape Technology AB

Årsstämman i Flowscape Technology AB (publ) (”Flowscape ” eller ”Bolaget”) den 1 juni 2022 beslutade att genomföra sammanläggning av aktier 1:100, innebärande att hundra (100) aktier läggs samman till en (1) ny aktie. Stämman beslutade också att bemyndiga styrelsen att fastställa avstämningsdag för sammanläggningen av aktier. Styrelsen har idag, med stöd av bemyndigandet, fastställt att avstämningsdag ska vara den 20 juni 2022.

Tidplan för sammanläggningen:

Sista dag för handel i Flowscapes aktie innan sammanläggningen är den 16 juni 2022.

Första dagen för handel i Flowscape aktie efter sammanläggningen är den 17 juni 2022, vilket innebär att aktiekursen från och med den 17 juni 2022 kommer att återspegla effekten av sammanläggningen.

Aktieägare behöver inte vidta några åtgärder för att delta i sammanläggningen.

Genom sammanläggningen kommer det totala antalet aktier i Bolaget att minska från 1 959 112 955 aktier till 19 591 129 aktier.

Till följd av sammanläggningen kommer Flowscapes aktie att byta ISIN-kod. Sista dag för handel med den gamla ISIN-koden är den 16 juni 2022. Första dag för handel med den nya ISIN-koden är den 17 juni 2022. Den nya ISIN-koden för Flowscapes aktie är SE0018042046.

Aktieägarna kommer automatiskt att erhålla ett nytt, lägre, antal aktier i proportion till innehavet på avstämningsdagen. De aktieägare vars innehav av aktier på avstämningsdagen inte är jämnt delbart med 100, kommer vederlagsfritt att erhålla aktier för att innehavet ska bli jämnt delbart med 100. Tillhandahållande av aktier sker genom Euroclear Sweden AB:s försorg, utan att ytterligare åtgärder behöver vidtas av aktieägare.

Denna information är sådan som Flowscape Technology är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2022-06-13 14:10 CET.