TIS, 20 SEP. 2022 07:10 GMT+0

Flowscape får stororder i Kanada

Ett stort kanadensiskt bolag lägger order på Flowscapes lösning för det hybrida arbetssättet till 20 av sina kontor i Kanada. Totala ordervärdet första året är 75,000 USD (SEK 810,000) och därefter 57,000 USD (620,000 SEK) årligen återkommande

”Vi ser nu en stor efterfrågan av lösningar för det hybrida arbetssättet i både Kanada och USA. Denna kund blir, med sin stora installation, en mycket stark referens på den kanadensiska marknaden. Det var viktigt för dem att hitta en lösning som ger noggrann statistik över nyttjandet av kontoret, hjälpa personalen att planera vilka dagar de skall vara på kontoret samtidigt en lösning för arbetsplatsbokning som klarar företagets regler för styrningen av bokningar och flöden på kontoret. Vi ser fram emot ett framgångsrikt strategiskt samarbete, där vi även kan hjälpa kunden att lösa flera av deras utmaningar.” säger Magnus Arildsson, ansvarig Nordamerika, Flowscape

Läs mer på vår hemsida.

Kunden är ett kanadensiskt konsultbolag med ett stort antal kontor både i Kanada och USA. Installationen består av arbetsplatsbokning och FlowPlanner för att hjälpa personalen att planera veckan tillsammans på kontoret, rumsbokningspaneler och USB sensorer för automatisk incheckning arbetsplatserna. Personalen kommer ha tillgång till lösningen via Flowscapes moderna användarvänliga mobilapp och webapplikation.

Dokument och länkar:

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Peter Reigo, VD Flowscape Technology

Tel: +46 70 942 46 87

Email: peter.reigo@flowscapesolutions.com

Kort om Flowscape Technology AB

Flowscape är ett Prop-Tech-bolag med en världsledande lösning för social distansering på kontoret, optimering av kontorsytor och en effektivare arbetsdag. Lösningen använder de senaste IoT-sensorerna och inomhuspositionerings-teknologin för att skapa en toppmodern SaaS-lösning för smarta kontor. Huvudfunktionen, Flowmap, ger företag en överblick av kontoret och möjliggör att man snabbt hittar rum, skrivbord, kontorsutrustning och kollegor samt analys av ytornas nyttjande. Flowscape har även ett kommunikationsverktyg för effektiv områdesspecifik kommunikation till personer i byggnaden eller personer inom ett område i händelse av en kris. Flowscape har kontor i Stockholm (huvudkontor), Sofia, San Fransisco och London.

För mer information, besök www.flowscapesolutions.com