ONS, 13 APR. 2022 09:34 GMT+0

Flowscape vinner ytterligare affär i Australien

En befintlig kund väljer nu att utöka sin Flowscape-installation till ytterligare ett kontor i Australien. Lösningen används sedan flera år för att hantera deras aktivitetsbaserade kontor och nu efterfrågas även Flowscapes lösning för det hybrida arbetssättet, och för omfattande analys av hur kontoret används. Ordervärdet det första året är på 570,000 SEK och därefter 180,000 SEK årligen återkommande.

”Vi har sedan flera år tillbaka haft ett mycket bra samarbete med denna kund. De bygger nu om sitt kontor i Perth, i Australien, och vill då ha Flowscapes lösning för att få det nya hybrida arbetssättet att fungera effektivt. Men de vill också mäta hur kontoret används för att kontinuerligt optimera ytorna. Kunden har tackat oss för vårt arbete att hjälpa dem att skapa en säker arbetsplats genom pandemin. Nu ser vi fram emot att även hjälpa dem få det nya hybrida arbetssättet att fungera effektivt och att skapa ett kontor som de anställda älskar att vara på samtidigt som det också är optimerat ut miljö- och ekonomisk synvinkel.” säger Peter Reigo, VD och grundare på Flowscape.

Läs mer på vår hemsida.

Kunden har redan Flowscape installationer i Sydney och Brisbane. Den nya installationen i Perth omfattar Flowscapes lösningar för rumspaneler, rumsbokning, bokning av arbetsplatser, sensorer i mötesrum, smarta USB-sensorer för arbetsplatser, Busy Light samt analysportal med grafer för hur kontoret används.

Kort om Flowscape Technology AB

Flowscape är ett Prop-Tech-bolag med en världsledande lösning för social distansering på kontoret, optimering av kontorsytor och en effektivare arbetsdag. Lösningen använder de senaste IoT-sensorerna och inomhuspositionerings-teknologin för att skapa en toppmodern SaaS-lösning för smarta kontor. Huvudfunktionen, Flowmap, ger företag en överblick av kontoret och möjliggör att man snabbt hittar rum, skrivbord, kontorsutrustning och kollegor samt analys av ytornas nyttjande. Flowscape har även ett kommunikationsverktyg för effektiv områdesspecifik kommunikation till personer i byggnaden eller personer inom ett område i händelse av en kris. Flowscape har kontor i Stockholm (huvudkontor), Sofia, San Fransisco och London.

För mer information, besök www.flowscapesolutions.com